To add to your wishlist you have to be a customer

As a customer you enjoy all kinds of benefits.

  • Snellere afhandeling
  • Meer dan één adres registreren
  • Het volgen van je bestellingen
Klantenservice

Klantenservice

Veelgestelde vragen over garantie, bestellen en retourneren.

Garanties

Welke garanties heb ik op een product?

Bij de aankoop van een product heb je altijd een wettelijke garantie. Dit betekent dat je recht hebt op een goed product. Daarnaast heb je fabrieksgarantie.

Gezien de vele merken en productgroepen binnen ons pakket hebben we te maken met verschillende garantiebepalingen, voor de garantie kan je kijken in de gebruiksaanwijzing die is meegeleverd. Je kan voor de zekerheid altijd even contact opnemen met onze klantenservice.

Bij aankoop van alle producten uit Baan assortiment is de wettelijke garantie van toepassing. Dit betekent dat het product moet doen wat jij, als gebruiker redelijkerwijs van het product mag verwachten. Daarnaast mag het product geen gebreken te vertonen, die niet te verwachten zijn tijdens de verwachte levensduur bij normaal gebruik.

Garantietermijnen

De garantietermijn op schoenen is 6 maanden. Deze fabrieksgarantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Producten zijn aan slijtage onderhevig, dit heeft invloed op de garantie op een product. Als het normaal is dat bepaalde aspecten van een product slijten, dan kan je hiervoor geen garantie inroepen, tenzij de slijtage sneller optreedt dan verwacht mag worden.

  • Er kan geen sprake zijn van garantie als:
  • de slijtage als normaal kan worden beschouwd (o.a. slijtage van zolen, kale neuzen en slijtage bij de hiel in de schoen);
  • gebrek te wijten is aan verkeerde pasvorm, zie pasvorm.
  • er aanpassingen aan het product zijn aangebracht, waaronder begrepen reparaties die niet met toestemming van de fabrikant zijn verricht;
  • een gebrek is ontstaan dat het gevolg is van niet met de bestemming corresponderend, onoordeelkundig of intensief gebruik;
  • een beschadiging is ontstaan door opzet, grove onachtzaamheid of nalatig onderhoud;
  • een defect is ontstaan door overmatige transpiratie;
  • een gebrek is ontstaan door wassen of drogen;
  • de oorzaak te wijten is aan externe invloeden als wrijving, scherpe voorwerpen of chemicaliën;

Neem bij garantie altijd contact met ons op, dan kunnen we samen naar een passende oplossing zoeken. Om het afhandelen te vergemakkelijken raden we je aan om een aantal foto’s mee te sturen naar klantenservice@baanbreker.nl.

Retourneren

Retourtermijn

Voor artikelen die op afstand worden verkocht (bijvoorbeeld via een website), geldt een wettelijk herroepingsrecht van 14 dagen. Bij Baan hebben we deze termijn verlengd naar 21 dagen.

Wat je mag retourneren

Binnen de retourtermijn mag je je bestelde artikel redelijkerwijs uitproberen om te weten of het naar behoren werkt en of je er tevreden mee bent. Net zoals dat je kleding en schoenen past in een winkel, mag je een artikel dat je via de website bestelt, testen om te kijken of het bevalt en of het voldoet aan je eisen. Verder mag je het artikel kosteloos retourneren. De producten zijn in originele staat en verpakking inclusief aangehechte kaartjes

Om de aard, kenmerken en werking vast te stellen mag je het artikel eenmalig testen. Uitgezonderd voor artikelen waarvan de verzegeling niet verbroken mag worden.

  • Dit mag niet retour:
  • Artikelen die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet retour mogen (waarvan de verzegeling is verbroken)
  • Artikelen met gebruikerssporen zoals kleding en schoenen (artikel mag niet gedragen zijn, het label moet er nog aan zitten)
  • Gepersonaliseerde producten, controleer deze bestelling extra goed op kleur en maat en vraag bij twijfel om een proefzending.

Pasvorm

Wanneer je schoenen koopt is het belangrijk dat deze comfortabel zitten. Schoenen kopen is een kwestie van goed aanvoelen. Elke voet is uniek en elk merk en model heeft haar eigen pasvorm.

Met onze meetapparatuur en ervaring kunnen wij je desgewenst van advies voorzien. Maar het belangrijkste bij het kopen van een paar goede schoenen is aan jou; het passen en beoordelen. Alleen jij kunt voelen of een schoen lekker zit.

Neem de tijd voor het passen van schoenen en kom anders even naar de winkel om te ervaren of de schoenen lekker zitten en goed passen. Gedragen schoenen kunnen wij helaas niet retour nemen.

Correct meten voor een goede pasvorm

De beste manier om ervoor te zorgen dat je optimaal passende kledingstukken krijgt is om ze in het echt uit te proberen. Als dat niet mogelijk is raden we aan om de meettips nauwkeurig op te volgen zodat je de juiste maat krijgt.

  • Hoe moet je meten
  • A. Lichaamslengte:Bovenkant van het hoofd tot de voetzool.
  • B. Borst:Borstbreedte, horizontaal op het breedste punt.
  • C. Taille:Taillemaat, horizontaal gemeten op de hoogte waar het lichaam het smalste is.
  • D. Lagere taille:Lagere taillebreedte op de plaats waarop de broek gedragen wordt.
  • E. Heupen:Heupbreedte, horizontaal op het breedste punt.
  • F. Binnenbeen:Kruis tot de voetzool. Een zeer belangrijke maat die ervoor zorgt dat de kniebeschermers op de juiste hoogte komen te zitten.

Denk er aan het meetlint strak te houden. De beenlengte is vooral belangrijk, wanneer je werkkleding zakken en functies op de pijpen heeft.

Prettige kerstdagen en een gezond en veilig 2025

Wij wensen iedereen een fijne kerst en een gelukkig en gezond 2025. Tussen kerst en oud en nieuw zijn we gesloten.

Vanaf 2 januari zijn we er weer en staan we voor u klaar om er weer een veilig en mooi jaar van te maken.